خریداری شد و هماکنون زیرمجموعهای از این کمپانی آلمانی بهشمار میآید.
ریشههای تاسیس رولز رویس به اواخر سال ۱۹۰۳ و اوایل ۱۹۰۴ بازمیگردد، که این شرکت، اولین کارخانه تولید خودروی خود را، با مشارکت هنری رویس و چارلز استوارت رولز در شهر منچستر راهاندازی کردند. این شرکت در آغاز فعالیتش با نام رولز-رویس لیمیتد ثبت گردید.
رولز-رویس لیمیتد
در سال ۱۹۷۱ رولز-رویس زیر بار هزینههای ساخت موتور جت آربی۲۱۱ فلج شده بود، که این امر سبب ملی شدن این شرکت تحت نام رولز-رویس(۱۹۷۱)لیمیتد گردید. در سال ۱۹۷۳ بخش تولید خودرو این شرکت، از شرکت مادر جدا شده و رولز-رویس موتورز نام گرفت.
رولز رویس(۱۹۷۱)لیمیتد بهعنوان یک شرکت ملی به کار خود ادامه داد، تا این که در سال ۱۹۸۷ در جریان خصوصی سازیهای زمان مارگارت تاچر رولز-رویس نیز خصوصی اعلام شد و رولز-رویس پیالسی نام گرفت.
خریداری توسط بیامدبلیو
در سال ۱۹۹۸ صاحبان شرکت رولز رویس موتورز تصمیم به فروش این شرکت گرفتند. شرکت بامو جدیترین خریدار رولز رویس بود، چرا که در گذشته موتور و بعضی دیگر از قطعات رولز رویس و بنتلی را، این شرکت آلمانی تهیه مینمود.آخرین پیشنهاد ب ام و؛ ۳۴۰ میلیون پوند بود، ولی این مبلغ با پیشنهاد ۴۳۰ میلیون پوندی گروه فولکسواگن شکسته شد، اما به علت این که مدیران رولز رویس اصرار بر فروش شرکت به ب ام و را داشتند، طبق توافقی قرار بر این شد، که از سال ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۲ ب ام و کماکان موتور و تجهیزات خودروهای رولز رویس را تامین کند و اجازه داشته باشد، از نامهای آنها استفاده نماید.
این توافق از تاریخ ۱ ژانویه ۲۰۰۳ متوقف شده و فقط ب ام و حق استفاده از نام رولز رویس را داشته، همچنین شرکت فولکسواگن باید نام خودرو رولزرویس/بنتلی را به بنتلی تغییر دهد.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر