۱۳۹۲ مهر ۱۹, جمعه

موتور سیکلت هندا

 
 
صنایع موتور هوندا (به ژاپنی: 本田技研工業株式会社)‏ یک شرکت بزرگ ژاپنی است. این شرکت بخاطر تولید موتورسیکلت و خودرو در سطح جهان شناخته می‌شود. این شرکت بزرگ همچنین در بسیاری از کشورها از جمله ایالات متحده، کانادا، برزیل، تایلند و چین کارخانه‌هایی دارد. هوندا پنجمین تولید کننده خودرو در جهان است و پس از تویوتا و بالا تر از شرکتهایی مانند نیسان دومین تولید کننده خودرو در ژاپن می‌باشد. در واقع هوندا پیش از جنگ یک تعمیرکار ساده دوچرخه بود. پس از جنگ دوم جهانی ارتش ژاپن تعداد زیادی موتورهای کوچک بنزینی از کار افتاده که برای ایجاد روشنائی در سنگرها و دفاتر فرماندهان در پشت جبهه‌ها از آنها استفاده می‌شد داشت (۵۰۰٫۰۰۰ دستگاه) که آنها را برای فروش به مزایده گذاشت. هوندا در این مزایده شرکت کرد و برنده شد اما چون پول باندازه کافی نداشت موضوع را در خانواده مطرح کرد و با همکاری و شراکت بیست و پنج نفر پسر عموها و پسرخاله‌ها و دائی‌ها و بقیه آن ژنراتورها را خرید. حالا بر اساس ایده‌ای که داشت جایی را احتیاج داشت تا بتواند کار کند. یک سوله قدیمی و متروکه در خارج از توکیو باو و خانواده این امکان را داد. آنها ظرف مدت کوتاهی دوچرخه‌ها را موتور دار می‌کردند. از این طریق سرمایه‌ای دست و پا کرد قدم دوم این بود که یکدستگاه موتورسیکلت ASB انگلیسی خریداری کرد و به کارخانه و یا همان سوله آورد و تمام اجزا آنرا از هم جدا کرد و گفت حالا سعی کنیم عین اینرا و یا با آلیاژ بهتر بسازیم و با تغیرات بسیار آنرا ساختند حاصل آن موتور سیکلت بدون کلاچ سوپرکاپ ۷۰ بود.

تاریخچه

 
شرکت موتوری هوندا یک شرکت تولیدی، فنی و مهندسی در زمینه طراحی پیشرانه و فناوری‌های مختلف موتوری است که تمرکز اصلی این کمپانی بر تولید اتومبیل و موتورسیکلت می‌باشد. هوندا با تولید بیش از۱۴ میلیون پیشرانه در سال، به عنوان بزرگترین تولید کننده پیشرانه در جهان به حساب می‌آید. به وجود آورنده این کمپانی، “سویچیرو هوندا” یک مکانیک بود که پس از کار کردن در آرت شوکای با تکیه بر اراده و فعالیت فردی توانست رینگ پیستون‌های مخصوص خود را در سال ۱۹۳۸ تولید کند. در حالی که اولین طرح وی در فروختن آن‌ها به تویوتا شکست خورد، ولی هوندا توانست با تویوتا قراردادی منعقد کند که این قرارداد تا جنگ جهانی دوم ادامه داشت. پس از جنگ جهانی، وی یک کمپانی بزرگ بنا کرد. به دلیل مشکلات شدید مالی و نیاز شدید به وسایل نقلیه در آن زمان، هوندا با اتصال یک پیشرانه ساده به بدنه یک دوچرخه، یک وسیله ارزان قیمت را تولید کرد. وی کمپانی خود را “هوندا کیگن کوگیو کابوشی کایشا” به معنی کمپانی تحقیقاتی هوندا نام نهاد. اولین محصول این کمپانی که در ابتدا یک کابین کوچک و ساده چوبی بود، یک دوچرخه موتوردار بود. کمپانی رسمی موتوری هوندا به نام وی و به طور رسمی در ۲۴ سپتامبر ۱۹۴۸ در ژاپن بنا شد.
بدین ترتیب بود که اولین موتور سیکلت تکامل یافته هوندا در سال ۱۹۴۹ روانه بازار شد که Dream D-Type نام داشت. کمپانی هوندا در سیر تکاملی خود و در طی موفقیت‌های چشمگیر در عرصه موتورسیکلت سازی، شانس خود را در اتومبیل سازی هم امتحان کرد. در اوایل سال ۱۹۶۰ اولین نمونه‌های اتومبیل جاده‌ای هوندا تولید شد. البته این محصول بیشتر بر مبنای بازار ژاپن طراحی شده بود. اولین محصول اتومبیلی هوندا مدل T۳۶۰ در سال ۱۹۶۳، یک بارکش کوچک در چهار فرم متفاوت بدنه بود که با یک پیشرانه ۳۶۰ سی سی و با ۳۰ اسب بخار قدرت تولید می‌شد. دو ماه بعد، اولین محصول رسمی هوندا با نام S۵۰۰ ساخته شد که یک خودروی دو در با یک موتور ۴۹۲ سی سی بود که با ۴۴ اسب بخار قدرت و گشتاور ۹۵۰۰ دور در دقیقه و با یک گیربکس چهار دنده عرضه گردید.
علاوه بر بازار ژاپن، کمپانی هوندا تلاش‌های بسیاری برای بازاریابی در آمریکا و کانادا انجام داد. اتومبیل‌های پیشرفته هوندا که با مارک “ACURA” در آمریکای شمالی و چین عرضه می‌شود، تحولی بزرگ در تولید اتومبیل های لوکس هوندا ایجاد کرد. در سال‌های اخیر تاکید هوندا در سیستم امنیتی و توسعه این امکانات بوده است. برای سال ۲۰۰۷ هوندا در صدد گسترش بخش‌های استاندارد امنیت در حد خودروهای روز آمریکای شمالی بوده و در این زمینه کیسه‌های هوای روبرو (Front Air Bag)، کیسه‌های هوای طرفین (Side Air Bag) وترمزهای ضد بلوکه (Antilock Brake System =ABS) را در مدل‌های جدید خود منظور کرده است. F۱ یا همان فرمولا وان یکی از مهیج‌ترین زمینه‌هایی است که هوندا بازی تجارت را در آن تجربه کرده است. برای اولین بار در فصل ۱۹۶۴ آلمان بود که هوندا اتومبیل خود را وارد عرصه رقابت کرد، ولی اولین پیروزی تیم هوندا در گراندپری مکزیک
به دست آمد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر